In februari 1987 bezoekt Tiziana Redavid, een architectuurstudent in Turijn, de fabriek van een vriend, een fabrikant van industriële veren. De veren liggen verspreid over de vloer, de jonge Italiaanse pakt er enkele tientallen op, doet ze om haar pols en met haar verbeelding vinden deze eenvoudige veren snel een artistieke intentie. Tiziana wordt getroffen door de analogie met Afrikaanse ornamenten en door de geschiktheid van dit industriële materiaal om tot sieraden mee te maken.

laMollla sieraden

Molla betekent lente in het Italiaans. Met behulp van deze naam heeft Tiziana het merk la mollla® geregistreerd met drie l's die grafisch aan de veren doen denken. Elke armband bestaat uit 97 roestvrijstalen veren, een verwijzing naar het jaar van hun lancering op de markt. De delicatesse van hun textuur roept zijde op en hun lichtheid contrasteert verbazingwekkend met hun kwantiteit.

De armband wordt gelanceerd in Parijs en gedistribueerd volgens een selectieve commerciële strategie. Het wordt een mode-fenomeen, gevonden in Londen, New York, Tokio, Los Angeles en Moskou. Press worldwide noemt de la mollla®-armband de «parel van de late twintigste eeuw».

Sindsdien bevestigt Tiziana haar creatieve talent door elk jaar nieuwe collecties aan te bieden waarin kracht, creativiteit, elegantie en esthetiek harmonieus worden gecombineerd. 

bekijk het aanbod HIER